maanantai 19. elokuuta 2013

Ostoksia..

Heippa taas vaan kaikille! Viikko on taas kulunut hurjaa vauhtia, ja postailulle on jäänyt valitettavan vähän aikaa. Pitää siis korjata heti tämä vääryys!
   Viikko on pitänyt sisällään hyvin onnistuneen ekan työviikon koululla, veljen yövierailun, pienen loman lapsuuden kotiin (hassua sanoa "lapsuuden", mutta miten erottelisin täällä blogissa oman kotini ja seitsemän kilsan pässä olevan toisen "kotini"? :D), hammaslääkärivisiitin Jyväskylään ja yllättävän paljon ostoksia!


 Alkuviikosta saderintama saapui tänne minua ja muita ihastuttamaan ja raivostuttamaan. Sade oli minusta ihan mukavaa vaihtelua monta viikkoa jatkuneeseen hiostavaan keliin. MUTTA se ei ollut kivaa, kun huomasin, etten omista kumppareita. Tai omistan, mutta ne olivat jääneet muutossa kotiin ja ne ovat saumoista rikki. Tennarini ovat nahkaa, joten ne eivät tykkää kaatosateesta, eivätkä pidä vettä tietenkään. Päivän sinnittelin, sitten menin cittariin. Siellä vaan oli jokunen muukin käynyt saapasostoksilla. Paikallinen erittäin hyvä (mutta myöskin hintava) kenkäkauppa oli jo mennyt kiinni. Se sitä patsi sijaitsee pari kilometriä keskustan ulkopuolella, joten kaatosateessa ei tehnyt mieli lähteä seuraavana päivänäkään sinne. Perjantaina lähdin pienelle kotilomalle, joten kun äiti haki minut poikettin siellä. Mukaan tarttui tietysti Hait. <3 Maksoivathan ne paljon, muta samanhintaiset olivat ihan normi-Nokiatkin. Mutta jospa nuo nyt sitten kestäisivät monta vuotta. Perjantaina tuli myös ostottua mulle cittarista plussatarjouksesta Tefalin silitysrauta ja sitten tietysti pieni silityslauta, joka oli myöskin tarjouksessa :)

Tänään oli aika sinne neurologille (teen siitä vielä erillisen viimeistään huomenna) Pihlajalinnaan Tampereelle. Aika oli kympiltä ja Koskikeskus ihan vieressä. Koska kiire kotiin ei ollut, eksyttiin äidin kanssa tietysti neurologin ajan jälkeen sinne. Käytiin ensin Amarillossa syömässä, jonka jälkeen kierreltiin siinä liikkeitä. Kummankaan rahatilanne ei ollut ihanteellinen shoppailulle, puhuttiinkin toisillemme, ettei meistä kumpikaan aio ostaa mitään, korkeintaan jonkun kivan paidan, jos sellainen sattuu löytymään. Äiti saa palkan vasta loppukuusta ja vaikka mulla tilillä onkin vielä rahaa ja asumistuki tulee alkukuussa, en tiedä, milloin saan Kelasta sitten työkokeilusta sen ekan "palkan". Pitää jäädä siis rahaa ensi kuuhun sähkölaskuun, vuokraan ja ruokaankin joksikin aikaa.
   Mutta kuinkas sitten kävikään...



KooKenkä oli siinä Koskikeskuksessa. Äiti sanoi, että menee vaan katselemaan, päätin mennä kuitenkin mukaan. Mulle kenkäkaupat ovat ahdistavia paikkoja. Johtuu siis siitä (jos en aikaisemmin ole kertonut...), että mun on ton lievän CP:n takia tosi vaikea löytää mulle sopivia kenkiä. Ei saa kanta nousta, pitää mahtua erityispohjallinen kenkään/kenkiin, kengän pitää olla joustava ja muotoiltu (ei semmonen kova koppura) pitää olla hyvät kävellä, eikä se ulkonäkö ja kohtuullinen hintakaan olisi pahitteeksi. Yleensä noita ei saa samaan pakettiin, joten olin aika huoleton, kun astuin KooKenkään. Äiti näki heti syksyn tennari-uutuudet ja alkoi puhua, että tarttisi syystennarit, joissa ois vähän vuorta tms. sisällä. Sovitti sitten yksiä kenkiä jalkaansa ja olivat kuulemma unelmat. Mä oon aina haaveillut, että kumpa voisin itekin käyttää varrellisia tennareita niin kuin muutkin. Esitin ääneen retorisen kysymyksen, johon äidin ei olisi pitänyt vastata (!): "Sopiskohan noi mullekin? Noissa ei näyttäis olevan täysin suora pohja, vaan vähän jopa muotoiltu..." Äiti käski sovittamaan. Ja voi kuulkaas! Melkein itku pääs' kun ne olivat niin hyvät jalkaan - ja syksyn uutuudet, ihan kuuminta uutta, sellaiset mitä muillakin tulisi näkymään! En mä siis koskaan missään kivikautisissa kengissä kävele. Aina kun mulle ostetaan kengät, niin kyllä ne uudet on ja mun mieleiset. Mutta yleensä ei kyllä muilla kavereilla sellaisia näy. En mä oo myöskään sellanen "massan mukana"-tyyppi, mutta...ei tätä osa edes kunnolla selittää...kun et koskaan voi edes ajatella käyttäväsi juuri sellaisia kenkiä kuin muutkin, ja aina kenkien ostaminen ja (ennen kaikkea niiden löytäminen) on täynnä hikeä ja tuskaa ja rahan kulumista ja nyt löydät heti oven suusta uutuus-valikoimasta kengät. Tää on ihan uutta mulle...ja samalla ihanaa! <3 Olin aina haaveillut sellaisista tennareista ja vain haaveillut että joku päivä ehkä mä löytäisin mun jaloille sopivat varsitennarit ja nyt mä löysi sellaiset <3 Anteeksi, tämä  menee jo ehkä vähän yli :D Mutta vielä lisätään - hintakaan ei ollut ihan hirveän paha 49,90 e. Äiti jopa käski ostamaan, koska ei välttämättä tulisi vastaan ja noin hyvällä hinta-laatu-suhteella. Vähän kirpasi, mutta eipä tartte enää niitä miettiä :)
   Niska-hartia-jumien takia pitkään on ollut etsinnässä kunnon muotoiltu tyyni. Ja vielä sellainen, että se muotoutuu mun niskan mukaan ja ennen kaikkea myös palautuu täysin, kun pääni nostan aamulla tyynystä. Äiti etsi itselleen samanlaista. Hemtex oli taikasana. Vielä ei oo kokeiltu, mutta pari seuraavaa yötä sen näyttää tuleeko musta ja mun uudesta tyynystä kaverit. Mun nykysestä tyynystä tulee kyllä nyt ex-tyyny, ei sovittu yhtään yhteen :( Joo, olipas taas hauska juttu :D Hintaa tyynylle tuli se 29,90.

  
Chinot on myös ollut sellaiset, mitkä oon pitkään halunnut, muttei oo tullut ostettu. Äiti eksy Momentiin, ja soitti mulle J&C:hen että täällä olisi alennuksessa. Se oli mulle mietinnän paikka. Olisin hyvin voinut tilata ne vaikka lokakuussa Ellokselta tms. Ja ois niitä varmaan saanut kahdella kympilläkin jostain...mutta ostin mä silti 30e punaiset chinot. Kyllä niitä tulee varmasti käytettyä, mutta...ois ne voineet ehkä odottaakin.  Mutta no, ensi kuussa siten ei taidakaan tulla mitään osteteltua.
   Vielä tarjosin mulle ja äidille jätskit kun äiti tarjosi mulle ruoan. Sitten lähdettiinkin äkkiä takaisin kotia kohti - enää ei ollut varaa mihinkään shoppailuihin :D

Oli kyllä kiva vapaapäivä, vaikka meille molemmille se olikin palkaton :D Ja kun miettii, niin oikeestaan kaikki mitä ostin tässä viikon aikana (kyllä, olen ostanut nuo kaikki omilla rahoillani, jotka ovat nyt vajaan kuukauden aikana tulleet vähän joka puolelta) olisi ollut ostoslistalla jossain vaiheessa. Ja eikös aluksi menekin sitä rahaa, kun omaan kämppään muuttaa, kun pitää ostella kaikkea oikeesti tarpeellista? No, nyt vaan loppukuu 40 euron viikkobudjetilla ja uusia rahoa odottelemaan :)
Upeaa viikonalkua kaikille!
   ~ Roosa ~

PS. Katselin bloggerin asetuksia ja huomasin, että jostain syystä kommenttiasetukseni olivat sellaiset, että vain rekisteröityneet pystyivät kommentoimaan. En tiedä, miksi? Itselläni tämä ei ole ollut tarkoituksena. Ehdottomasti jokainen saa kommentoida postauksiani ja antaa myöskin palautetta. Se on todella tervetullutta - kuulen mielelläni teistä lukijoista <3 Nyt virhe on korjattu, joten ei kun vain kommentoimaan! :)


2 kommenttia:

  1. Hei. Yritinkin kerran jo kommentoida, mutta en pystynyt. :/ Sulla on kiva blogi! En muista miten tänne eksyin, mutta pari viikkoa sitten tuli luettuu kaikki postaukset. :) Ja jatkossa myös. Odotan innolla uusia kuulumisia! -E ps. Noi kengät on ihanat! Sekä tennarit, että kumpparitkin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moikka! Joo en todellakaan tiedä miten asetukseni olivat sellaiset. Itse muistan laittaneeni, että kaikki saavat kommentoida. Onneksi huomasin ja nyt asia korjattu! Kiitos kommentista, kiva että tykkäät blogista ja haluat edelleen jatkaa sen lukemista :)Ps. itsekin rakkaus vain kasvaa noihin mun molempiin uusiin kenkäpareihin. Innolla odotan, että niille tulee käyttöä tässä syksyn mittaan!

      Poista

Rohkeasti vain kommentoimaan, kuulen mielelläni sinusta <3