torstai 18. kesäkuuta 2015

Viikon biisi: Kuka tahansa kelpaa



Kun mä tulen kiinni sinuun
 Arkuuteni kaikkoaa 
Olen vastarantaan ripustettu viiri voitokas 
Joka heilahtelee itsevarmasti 

Kun sä tulet mua vasten 
Aika tahtoo pysähtyä 
Olet lautta ilman lautturia 
Ja usvan keskellä 
Linnut väistyvät 
ja kalat myös 

Kuka tahansa kelpaa 
Jos sillä on sun nimi 
Yhtä leveät haaveet 
Yhtä raikas mieli 

Kuka tahansa riittää 
Jos sillä on sun nimi 
Yhtä kevyet pelot 
Yhtä vahva totuus 

Kun me tehdään yksi rakkaus 
Kun me tehdään pyhä hetki 
Olen kasvotusten kanssasi 
Ja pidän silmät auki 
Koska kauneutemme vaatii niin

 Kuka tahansa kelpaa 
Jos sillä on sun nimi 
Yhtä leveät haaveet 
Yhtä raikas mieli

 Kuka tahansa riittää
 Jos sillä on sun nimi 
Yhtä kevyet pelot 
Yhtä vahva totuus 

Sä olet ainutkertainen 
Niin varmuudella tehty 
Mä etten tohtis luomistyötä kyseenalaistaa 
Sä olet viilto seinämaalin täydelliseen pintaan 
Se virhe jonka arvokkuus on mittaamaton 

Kuka tahansa kelpaa 
Jos sillä on sun nimi 
Yhtä leveät haaveet 
Yhtä raikas mieli 

Kuka tahansa riittää 
Jos sillä on sun nimi
Yhtä kevyet pelot
Yhtä vahva totuus 

Kuka tahansa kelpaa 
Kuka tahansa kelpaa

Oon muutamaankin otteeseen taannoin kirjoitellut blogissa siitä, miten mua ahistaa, kun en seurustele.En edelleenkään seurustele, eipä ole kävellyt sitä oikeaa vastaan. Tää biisi tais tulla radiosoittoon reilu vuosi sitten, ellen ihan väärin muista. Jotenkin se sykähdytti mua heti. Ja  loi samalla uskoa tulevaan.
   Oon teinistä asti ajatellut, että sitten kun mä alan seurustella, suhtaudun siihen vakavasti. Mä en ole koskaan ollut sellainen vaihdan miehiä kuin sukkia -tyyppi. Mä myönnän ehkä hieman naivistikin, että haluan sen toisen kuolemaan saakka siihen rinnalle, en muutamaksi kuukaudeksi tai vuodeksi. Haluan toisen loppuelämäksi.
   Ehkä tämä naivi ja yltiöromanttinenkin ajatusmaailma tulee siitä, että omat vanhemmat on pitäneet yhtä vuodesta -89, vaikka naimisiin menivätkin vasta paljon myöhemmin. Mä olen nähnyt, miten arjen kaaoksesta huolimatta omat vanhemmat saa asiat hoidetuksi ja samalla huomioitua toisensa. Vasta viime vuosina porukat ovat alkaneet käydä viikonloppureissuilla kahdestaan - muuten me lapset ollaan oltu mukana. Mä olen nähnyt arjen rakkautta, en ruusun terälehtiä kylpyammeessa. En itsekään haaveile tulevaisuudessa moisesta ylellisyydestä. Tietysti niitä tähtihetkiä tarvitaan, mutta tärkeämpää on huomioida toinen arjessa. Lähteä kauppaan ja tankata samalla auto, ettei toisen tarvitse sitä kiireessä aamulla tehdä ennen työkeikkaa. Tai sitten tyhjentää se pyykinpesukone, minkä toinen on laittanut päälle aamulla töihin lähtiessään. Asettaa toiselle tyyny pään alle, ennen kun sen pää retkahtaa tv:n äärellä torkkuessa. Ottaa siinä samalla se illan aikana puoliksi juotu viinilasi pois kädestä, ennen kuin sohva ja matto on pilalla. Hakea ehkä myös ne villasukat. Tällaista rakkautta minä olen nähnyt. Sellaista rakkautta minäkin haluan vielä joskus kokea.
   Mutta jos mennään takaisin siihen, mitä tää biisi mulle toi soidessaan...Se toi sen varmuuden, että hyvää kannattaa odottaa. Enää en oo niin masentunut ja kärsimätön. Kuka tahansa kelpaa, kunhan sydämet lyö samaan tahtiin. Kunhan löytyy niitä yhteisiä päämääriä. Pelkoja, jotka eivät toisen ansiosta nouse taivaisiin. Vahva luottamus.

Ja  kunhan on toisen nimi kohtalon karttaan kirjoitettuna.  
Tiedän - se on aika paljon vaadittu. Mutta uskon, että sen on mahdollista toteutua.

~ Roosa ~

2 kommenttia:

Rohkeasti vain kommentoimaan, kuulen mielelläni sinusta <3