maanantai 23. maaliskuuta 2015

Treenitsekkaus: 2 kuukautta takana

Munhan piti tehdä tsekkaukset mun treenaamisen suhteen kuukausittain, mutta tässä ehtikin mennä reilut kaksi kuukautta. Mutta siis, missä mennään?



Oon tykännyt hirveesti salilla käymisestä ja siitä, että edistystä on tapahtunut. Tietysti repsahduksiakin on tapahtunut - onneksi vain ruokailun suhteen. Olin muutama viikko sitten hiihtolomaviikolla Jämsässä ja kävin 2 kertaa Hesessä ja roskaa tuli tungettua suuhun kaksin käsin. Oon kyllä päättänyt, että silloin kun vierailen kotona niin saan syödä niin paljon herkkuja kuin haluan. Eli hesemätöt ja karkit eivät olleet pahasta. Vaan se, että se roskaruoka-vaihe jäi päälle. Yksi viikonloppu ei tee hallaa mulle. Nimittäin mulla oli treenin alkaessa sellanen sääntö, että viikoilla ei herkkuja ostella, mutta viikonloppuisin saan kyllä ostaa pakastepizzaa ja karkkipussin. Tää toimi oikeesti tosi hyvin, kunnes tuli hiihtoloman jälkeinen viikko. Heti maanantaina istuttiin jossain infotilaisuudessa, jossa puhuttiin meidän koulutusalan jatkosta ja kyllä rupesi siellä niin ärsyttämään että kotimatkalla heti Lidlistä herkkuja pahimpaan raivoon. Siitä se ote sitten herpaantui. Nyt kuitenkin otan itteeni niskasta kiinni ja skarppaan, että niitä herkkuja ei eksy kuin lauantain ostoskoriin!
  Treeni on kyllä kulkenut, niin kuin jo maitsinkin. Oon käynyt salilla sen kaksi kertaa viikossa plus fysioterapiat, jolloin tulee joskus kolmekin treeniä viikossa. Fysioterapiassa kun noi harjoitteet on lihastreeniä tonne jalkaosaston puolelle. Ennen hiihtolomaa tuli 1,5 viikon tauko salista, kun mulle nousi yhdeksi vikonlopuksi järkyttävän kova kuume, joka ei laskenut hetkeksikään edes tulehduskipulääkkeillä. Seuraavan viikon olin sit ilman salia ja samoin hiihtoloman, kun olin Jämsässä. Eli yhteensä kahden kuukauden aikana yhtäjaksoista taukoa tuli 2,5 viikkoa sairastelun ja mtkustamisen vuoksi. Mutta yritin sit kotona muutaman kerran tehdä kahvakuulatreeniä, koska mulla oli yllätyksekseni IKÄVÄ SALILLE!
   Hiihtoloman jälkeen eli pari viikkoa sitten mulle vaihdettiin saliohjelma. Tai oikeestaan sinne vaan lisättiin pari uutta liikettä: reisien ojentajat/loitontajat (mun uus lemppari!), tehokkaampi rintalihasliike plus ylätalja tonne hartia-olkapää-rintalihas-seudulle. Lisäksi vatsalihasliikkeisiin tuli mukaan vinojen vatsalihasliikkeiden teko. Muuten sieltä ohjelmasta löytyy edelleen jalkaprässit, selkälihasliikkeet ja kaikki muut perusjutut. Uusi ohjelma on vähän pidempi kuin entinen, mutta eipä tuo haittaa, enemminkin tykkään vaan! :) 




Vamman suhteen en oo nähnyt mitään ongelmaa treenaamisessa. Pitää vaan ottaa huomioon polvet, jotka on sisäkierrossa. Eli jalkaliikkeissä oon tarkkana, ettei tuu yliojennuksia ja että polvet menis samassa linjassa jalkaterien suhteen. Pientä edistystä jo havaittavissa! Muuten sitten taas painot katon sillein, että jaksan tehdä sekä molemmilla jaloilla ja käsillä liikkeet. Jos tuntuu, että esimerkiksi vasen käsi ei tahdo pysyä oikean vauhdissa, vähennän painoa. Siksi mulla saattaa välillä kestää kauankin, ennen kuin voin lisätä painoa. Mutta täytyy mennä sen heikomman puolen mukaan. Ja on niitä painoja saatu lisäiltyä hitaasti, mutta varmasti, joten edistymistä tapahtuu. 




Ja se edistys näkyy myös peilissä ja omassa olossa. Jos tammikuussa tunsin oloni hiukan plösöksi, nyt tunnen, kuinka oikeesti kannattelen kroppaani paljon paremmin. Olo on skarppi ja iloinen. Yksi päivä mietin, että musta tää paita oli joskus paljon tiukempi. No, otin sitten mittanauhan huvikseni esille ja yllätyin! Mahan kohdalta oli lähtenyt 4 senttiä pois!! Mietin, että miten se on ylipäätään mahdollista. Mutta pari päivää myöhemmin mittasin uudelleen ja sain saman tuloksen. Reisiin on myös molempiin tullut yhteensä 12 senttiä lihasta, muutama sentti habaankin. En uskonut, että tällasta vois tapahtua näin lyhyessä ajassa, mutta näköjään voi! Ensimmäiset kuvat on otettu 18.1. ja uudet 14.3. eli väliä sen vajaat 2 kuukautta. Kyllä mä ainakin näen itse jonkinlaita edistystä kuvien perusteella, mutta viimeistään sen huomaa omasta hyvinvoinnista.

 Eli ei varmaan tartte kysyä, kasvaako nälkä syödessä. Kyllä! Innolla taas huomenna salille ja kohti parempia tuloksia!

~ Roosa ~

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Rohkeasti vain kommentoimaan, kuulen mielelläni sinusta <3