tiistai 17. joulukuuta 2013

Voisinko mä jouluna olla terve??


26.11.-11.12. en juurikaan päänsärytöntä päivää nähnyt. Olin kahteen otteeseen ensiavussa ja sain aikamoiset tropit. Tuon neljän viikon aikana sain myös älyttömän räkätaudin ja korvatulehdusepäilyn, joka onneksi jäi omaksi epäilyksekseni. 11.12. olin neurologilla perutusajalla (mikä tuuri!), ja sain 4 kortisonipiikkiä, joiden ansioista mulla on ollut nyt 5 päänsärytöntä päivää. Mutta eihän se tarkoita, että kokonaan kivuton olisin! Itse voin enää lähinnä nauraa tälle, sillä muuten tässä meisi järki.

11.12. jälkeen räkätauti jatkui monta päivänä tosi pahana, ääni meinasi mennä. Vasen jalka tuntui menevän vain huonompaan suuntaan. Perjantaina vasen ukkovarvas tuli yhtäkkiä taas puolen vuoden tauon jälkeen todella kipeäksi, eikä sille voinut varata painoa. Muutaman tunni päästä pystyin taas kävelemään kunnolla. Lauantaina varvas oli musta. Keväällä mulla siis todettiin nivelen alentuma eli alkava nivelrikko juuri tuossa vasemmassa ukkovarpaassa. Uudet tukipohjalliset auttoivat koko tämän puolen vuoden ajan, mutta nyt varvas taas mustui. Mutta perjantai ja 13. Jään mielenkiinnolla seuraamaan tilannetta.
   Tämä viikko alkoi yhtä loistavasti. Sunnuntai-iltana oikea ukkovarvas taas puolestaan kipeytyi, sitä alkoi särkeä. Maanantai-aamuna diagnosoin kynsivallin tulehduksen siihen. Kävin sairaanhoitajalla ja hän sanoi, että selvä kynsivallin tulehdus mulla on. Eilen illalla oikea käsi, lähinnä kyynärtaiva-haukkari-olkapää-kainalo-akselilla, alkoi vihoitella. Särki, tänä aamun, en voinut taivuttaa kättä suoraksi. Tänään lääkäri sanoi, mulla olevan tenniskyynärpää. Ei kuin Buranaa naamariin! En nimittäin halua tämän ns. paremman käden menevän täysin toimintakyvyttömäksi - vasemmalla hemikädellä mä en tee mitään (oiva apukäsi se on, mutta yksinään sillä en pärjää).

Tällaista täällä. No, päätä ei sentään ole (vielä) särkenyt. Koputtelen puuta. Onneksi huumorintaju vielä antaa myöten. Oisko kohtuutonta pyytää ja toivoa, että olisin jouluna edes terve?
Toivottavasti teillä lukijoilla menee paremmin!!
~ Roosa ~

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Rohkeasti vain kommentoimaan, kuulen mielelläni sinusta <3