perjantai 11. heinäkuuta 2014

Perussettiä





Elämä on madellut tavalliseen kesäiseen malliinsa eteenpäin - ja tämän viikon osalta se on tarkottanut auringonpalvontaa, uimista, paljon jäätelöä, ystäviä, hyvän kirjan lukemista, taas aurinkoa, lenkkeilyä ja vielä kerran aurinkoa. Olen viettänyt viikkoa tiistaista lähtien porukoilla, jossa auringonotto on vaivatonta - bikinit päälle ja terassille makoilemaan. Ihan sama kulkeeko autoja ohi vai ei - me ollaan maalla! 
   Jos olisin keskustassa nyt helteillä, turhautuisin. Mä olen selkeä ulkoilmaihminen ja varsinkin aurinkoisilla keleillä on pakko päästä ulos, kun tuo rusketus tarttuu ihoon niin herkästi (ja kaiken iäks näyttää kivalta!). Sitä paitsi, mun kämppä on vähintäänkin sauna. Se on koko päivän valoisa, parhaiten se kylpee auringossa 11-15 välillä. Ulkoseinät varaa lämpöä tosi paljon ja kun ulkona on kuuma, turha avata ovia ja ikkunoita - tulee vielä kuumempi. Kävin tänään kämpillä siivoilemassa ja laittamassa puhtaat matot lattiaan. Mittari näytti sisälämpötilaksi 27. Ja koska ulkona aurinko porotti mun puolen asunnon seinustalla mittariin 32 asteen voimakkuudella en todellakaan avannut ikkunaa, sälekaihtimia tai parvekkeen ovea. Puhallin pörisi lattialla, eikä sekään lievittänyt asiaa, koska se kierrätti huoneilmaa, sen sijaan että olisi voinut parvekkeen ovelta pyörittää viileää ulkoilmaa sisälle. 
   Nyt varmaan ymmärsitte, miksi tulin mieluummin helteiden ajaksi tänne maalle? Helpompi ottaa arskaa, viileämpi sisäilma, hyvät (ja ilmaiset) ruuat, hyvä seura, upeet maisemat ja sitä rataa...
   Huomenna nokka suuntaa kohti Jyväskylää ja Suomipop-festareita, jonne lähdetään vahvuudella 5 - minä, pojat ja äiti ja isi. Artistikattaus on vähintäänkin loistava - Pariisin Kevät, Lauri Tähkä, Juha Tapio, Jukka Poika, Kolmas Nainen, Apulanta ja Eput! Jeejee, huomisesta tulee huippupäivä! 

Minä kiitän, kumarran, kuittaan ja palailen astialle seuraavan kerran festaritunnelmaisen tekstin ja kuvamateriaalin kanssa. :)
~ Roosa ~

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Rohkeasti vain kommentoimaan, kuulen mielelläni sinusta <3