maanantai 14. lokakuuta 2013

Lomalle, lomps!






Niin alkoi täällä syysloma. Ja tietysti hirveän tunnollisena työntekijänä sairastuin heti perjantai-iltana. Kun kotiovi sulkeutui seitsemän maissa, kurkkukipu saapui minua ilhduttamaan. Illalla se meinasi kuumeenkin mulle nostaa, mutta pieneksi lämmöksi se vain jäi. Lauantai-aamuna muistin jälleen miten hirveätä se on, kun kurkku on kipeä. Ei auttanut kuin mennä Bafucineja ostamaan apteekista. Ja siis suosittelen noita pastilleja! Ne on ihan ehdottomia, jos haluaa selvitä kurkkukivusta mahdollisimman nopeasti ilman turhia kipuiluja. Bafucinhan nimittäin desinfioi kurkkua ja samalla puuduttaa nielun, ettei kurkkukipu tunnu. Ja vaikutus kestää juuri sen kaksi tuntia, jolloin voi imeskellä jo seuraavan tabletin. Jää kyllä Strepsilsit täysin kakkoseksi (ne ei nimittäin ainakaan mulla auta ollenkaan...)!
   No, kurkkukipu oli jo sunnuntaina lääkityksen johdosta tipotiessään ja nyt mulla on ainoastaan tuo mahdoton nuha jäljellä, kun kaikki röörit aukee nyt kerralla. Mutta parempi tämä kuin kipeä kurkku. Eivätkä nuo korvatkaan tulehtuneet, niin kuin pelkäsin. Sairastan siis korvatulehduksen vähintään kerran vuodessa ja aina kun flunssa iskee oon todella riskialtis saamaan tuon taudin. Mulla on ilmeisesti niin ahtaat korvakäytävät, että saan korvatulehduksia helposti. Että kuka mahtoikaan kutsua korvatulehdusta lastentaudiksi? :D No, kyllähän se sieltä vielä halutessaan ehtii. Toivottavasti ei kuitenkaan.

Viikonloppu ja maanantai (kello näyttää sen verran, että ollaan jo tiistain puolella..) kuluivatkin sitten ihan rauhallisesti sisätiloissa lukuunottamatta kaupassa käyntiä ja roskien vientiä. Niinpä tässä on melkein tekemällä joutunut keksimään, mitä sitä tekisi. No, onneksi ärrän mobiilisovelluksessa oli kuponki, jolla leffavuokra oli vain 2 e (!!). Vuokrasinpa siis 21 tapaa pilata avioliitto -leffan. En ehkä nauranut niin paljon, mitä leffakotelon takakansi antoi olettaa, mutta kyllä mä silti kovasti tykkäsin - kannatti katsoa. Ehkä myös senkin takia, että pystyn soveltamaan tuota kyseistä elokuvaa avoimen yliopiston yhteen opintotehtävään (vaikken tajunnutkaan sitä vielä leffaa katsoessani).
   Sitten sorruin teinipeilikuvailuun. Kuvaan todella harvoin itse itseäni. Jotenkin se ei vain minun kohdallani toimi. Jos haluan itsestäni naamakuvan, niin passitan jonkun muun toimimaan valokuvaajana. Ja sitä paitsi olen niin ärsyttävän itsekriittinen. Varmasti moni niistä kuvista olisi ollut hyvä, mutta poistin silti suurimman osan. Ja juuri noi ylläolevat kuvat onnistuivat parhaiten, mutta sitten päätti aurinko pilata kaiken valollaan ja noi kuvat piti muokata tollaisiksi....se siis siitä kuvailusta :D
   Kauppareissulla osuin lankahyllyn eteen ja sain idean: mummu varmaan voisi neuloa mulle uudet lapaset muumi-aiheella. Soitin mummulle ja sovin, että ostan langat ja suunnittelen muumikuvion. Kotona sitten mietin, mitä tuli luvattua. Mä en koskaan ennen ole suunnitellut kuviota lapasiin, koska en ole sellaisia koskaan neulonutkaan. No, googletin, löysin lapasten teko-ohjeen mm. mörkö-aiheella, mutten muumilla. Ja mä kun halusin nimenomaan muumin! No, muistatteko ne Tallinnasta ostetut muumivillasukat? Otin ne esille ja päätin, että pakko kai se on opetella itse. Ja kappas, mähän osasin piirtää sen villasukan muumin mukaisen kuvion IHAN ITSE ruutupaperille! Ylpeyskerroin on joku 100000 nyt. Ei kun mummun luokse tässä lähipäivinä siis.

Huomenna olisi tarkoitus käydä porukoilla pitkästä aikaa. Iskä ottaa mut töistä tullessaan ja oon porukoilla yhden yön. Majoitus toteutuu ilmeisesti veljeni huoneessa patjalla- sellaista se on suurperheessä, jossa on yksi huone ja sänky liian vähän mun kotona yöpymistä ajatellen!
   Keskiviikkona olisi sitten tarkoitus lähteä koko perheen voimin Hutunkiin Vaajakoskelle keilailemaan. Varasin tänään radat meille - iskälle toi 2 minuuttiä kestävä tapahtuma oli ilmeisesti liikaa, koska ei ollut kahden viikon aikana "ehtinyt" sitä tehdä. Voi miehet...mutta no, pääasia kai on, että homma on nyt hoidossa!


Tässäpä nyt vähän kuulumisia ja suunnitelmia sekavasti kerrottuna parille seuraavalle päivälle. Hyvää viikonjatkoa kaikille!
~ Roosa ~

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Rohkeasti vain kommentoimaan, kuulen mielelläni sinusta <3